Meghívtak Kolozsvárra januárban, hogy tartsak előadást egyetemistáknak a sharing economyról és a couchsurfingről. 

Január 19-én este 23.00-kor elmentem a Keletibe és vettem egy egyirányú első osztályú vonatjegyet Kolozsvárra 17.000 Ft-ért. Jól olvasod, igen, ennyibe került. Másod osztály 35 eur, első osztály 55 eur. Plusz 950 Ft helyjegy. A Vonat másnap reggel 05.55-kor indult. Kérdeztem a jegyárusító hölgyet, hogy melyik vágányról fog indulni, aki azt a választ adta, hogy az reggel lesz kiírva a táblára, ő nem tudja. Azt nem tette hozzá, hogy az Elvirán fenn van. A nemzetközi jegyárusítás irodában igenis MONDANIUK KÉNE minden jegyvásárlónak, hogy fenn van az elvirán a vágány száma!

Kiértem a pályaudvarra 05.50-kor, felnéztem az indulást feltüntető táblára, és ... NEM TALÁLTAM meg a vonatomat. Kétszer néztem végig, nem volt kiírva. A vonatom elment, mivel fogalmam sem volt, melyik vágány lesz az enyém. Igen, elkövettem egy hibát abban, hogy útközben az elvirán nem csekkoltam le a vágány számot, mivel nem tudtam, hogy ott feltüntetik. 10 éve nem ültem magyar vonaton kb. Valamint elkövettem azt a hibát is, hogy nem 15 perccel a vonat indulása előtt értem ki az állomásra. 

Besétáltam az információs irodába, hogy visszakérjem a jegy árát, ahol az első reakció az volt, hogy csak a vonat indulása előtt lehet visszaváltani a jegy árát, ezen méltatlankodtam, mondtam, hogy szeretném megnézni a szabályzatot. A hölgy elővett egy vaskos nagy könyvet, kinyitotta, megnézte, majd hopsz.. " Önnek igaza van, január elsejétől megváltozott a szabály, mégis visszajár a menetjegy ára." (nbence kommentelő alapján 2014-ben volt az utolsó üzletszabályzati változtatás). Mindannyian örülünk (én mégjobban), a hölgy kitöltetett velem egy Visszatéritési igénybejelentő lapot és közölte, hogy 30 napon belül a bankszámlámon lesz a pénz. Ez február 20 lett volna.

 

A pénz nem jött vissza, helyette kaptam egy levelet, amiben VISSZAKÜLDTÉK A VONATJEGYEMET. És summázva közölték, hogy bekaphatom, nem kapok vissza semmit. (persze nem ezt irták, hogy bekaphatom, de ez a lényeg). Megértésemet köszönik! ??? Nem basszus, kurvára nem értem meg! Felhívtam a MÁV ügyfélszolgálatát, ahol beszéltem egy kedves ügyfélszolgálatos lánnyal, aki annyit tanácsolt, hogy írjak emailt az eszrevetel@mav-start.hu címre, és majd KIVIZSGÁLJÁK az ügyemet. És megint hivatkoznak arra, hogy nem lehet visszaváltani a vonatjegyet indulás után. Miközben az információs irodában januárban a kolleganőjük azt mondta, hogy megváltozott a szabály, és mutatta is nekem. 

Szóval most vagy elkezdek harcolni a MÁV-val, mert valamilyen rejtélyes oknál fogva meg akarják tartani a 17 ezer forintomat, vagy hagyom a fenébe. 10 éve nem ültem magyar vonaton, a következő 40 évben sem fogok. :-(