A francia divat

france-flag.gifTizennegyedik és tizenötödik vendégem egy testvérpár, Constance (21) és Philippine (25) volt Párizsból. Constance művészeti fotográfiát tanul egy amsterdami egyetemen, mellette egy boltban dolgozik eladóként. Philippine történelmet tanul másoddiplomás képzésen Párizsban, valamint egy rádióban szerkesztő-riporter. A fiatalabb lány tagja a CS-nek, 4 barátja és 3 pozitív referenciája van, az anyanyelvén kívül angolul kiválóan beszél, emellett törökül alapszinten, mivel egy évet élt Istambulban, ahol angol irodalmat tanult egy főiskolai képzésen. Az idősebb nővérnek én voltam az első CouchSurfing élménye, a francia és angol mellett a német nyelvet bírja, köszönhetően a berlini egyetemei éveinek, ahol a protestáns-katolikus vallásháborúk kutatása volt a fő területe. A requestet az érkezésük előtt egy nappal kaptam, de egyrészt szimpatikusak voltak, másrészt nem a tervezett Sziget napjaim egyikére érkezett a kérés, így fogadtam őket.

A találkozót a Batthyányi térre 16.30-ra időzítettük, a lányok késtek 50 percet, találkoztunk, és közöltem is velük, hogy akkor jó városnézést, 20.00-kor visszajövök ide értük, mert most pingpong edzésre kell sietnem. Visszaérkezésem után hazamentünk, bepakoltam a hűtőbe a belga söröket, amit ajándékba hoztak nekem. Ugyan én nem szeretem a sört, de lesz aki megigya. A kipakolással, esti készülődéssel, terasz-sörözéssel elment egy kis idő, így csak a zárás előtt érkeztünk meg a szokásos kedd esti CouchSurfing buliba.

156 Tovább »

Tőlem ezért nem kapsz szállást

no1.jpegHa úgy kezded a requestedet, hogy "Hi there". Van nevem, sima, és nicknév is, próbáld már meg azt használni.

Ha nincs egy friended és/vagy ajánlásod sem. A szerencsejátékokat sem szeretem, nem rajtad fogok elkezdeni hazárdírozni.

Ha arra nem veszed a fáradtságot, hogy angolul nagyjából helyesen írj, vagy legalábbis leellenőriz(tes)d valakivel. Nyilván a Cartoon Networkon tanultál angolul, és tökéletesen a föld alá dumálod az angol királynőt is, de azért csak felmerül az agyam legeldugottabb szegletében, hogy vajon mi van, ha mégsem?

Ha nem bírsz a hivatalos, erre kitalált formon keresztül kanapét igényelni, csak egy üzenetet dobni.

Ha nincs kitöltve legalább közepesen a profilod.

Ha egy nappal előtte írsz. Bármilyen hihetetlen is, megvan az életem, és én megértem, hogy sürgős, meg, hogy megvan a szépsége, hogy nem tudod, mi lesz holnap, nálam ez nem játszik - persze másnál simán lehet, hogy igen.

Ha E/3-ban írsz. Lehet xy érdekes személynek tűnik, de ezt a megfogalmazást én nem érzem olyannak, amit magamra tudnék venni.

Ha nincs fenn profilképed, vagy csak egy fotód, azon is ellenfényben, és árnyékban vagy, kapucnival a fejeden, félprofilból.

Lehet próbálkozni egy hétig is maradni, de azért lássuk be, mindkét oldalról unalmas lehet két éjszakánál több ugyanannál a személynél.

És végül: ha látszik, hogy csak sablonszöveget másolsz be mindenhová. És nehogy azt hidd, hogy nem jövök rá, mert de.

68 Tovább »

A karmikus CouchSurfing, add vissza amit kivettél belőle

554816_4399943682244_1015948709_n.jpegErdélyi Melinda 23 éves, 2008 óta tagja a CouchSurfingnek. Az ELTE bölcsész karán tanul török nyelvet. Angolul, törökül és németül beszél. 26 barátja van, 12 surfertől és 13 hosttól van pozitív referenciája a CouchSurfing adatlapján. Egy éjszakát hostolt minket is Tapolcán.

Mi volt az első host élményed?
Hospitality Clubbal volt az első, két cseh fiatal jött, akik úgy döntöttek, hogy Prágából elköltöznek vidékre. Megérkezéskor leültek az asztalunkhoz, pálinkáztunk, beszélgettünk a magyar kultúráról. Velük még alig mertem angolul megszólalni, hiába volt nyelvvizsgám, nem beszélgettem korábban még külföldiekkel. A pálinkázás közben kissé becsíptünk és ettől megeredt a nyelvem. Azóta nem gond megszólalni idegen nyelven.

A második vendégem egy fiatal mexikói srác volt, két éjszakára jött. Főztünk neki gulyást és vargabélest, minden ételt lefotózott. A srác egyke, Mexico Cityben nőtt fel, Barcelonában és Hollandiában tanult. Bejárta a világot, mert az édesanyja légikísérő volt és rajta keresztül tudott ingyen repülőjegyeket szerezni. Inkább őt tekintem első igazi couchsurfing experience-nek.

Hova utaztál először a CouchSurfing segítségével?
Legelőször Olaszországba utaztam surferként 4 évvel ezelőtt. Barátnőmmel vágtunk neki az útnak gimnázium után.

26 Tovább »

Kanapészörf Magyarországon

A 11 és 3/4 éves keresztlányom és én eldöntöttük, hogy körbetekerjük a Balatont 4 nap alatt júliusban. Szállásként természetesen a couchsurfinget választottuk. Balatonaligáról indultunk, az első éjszakára Balatonfüreden kellett szállást találnom, második nap a Badacsony környékére terveztük aludni, harmadik este pedig egy barátom házában Balatonbogláron.

rita2.JPGEgy hostnak írtam, a "kanapéja" egy vitorláshajón van a Magyar Vitorlás Szövetség kikötőjében. Szőke Ádám, 28 éves informatikus szerencsére elfogadta a requestemet. Ádám 2010 márciusa óta tagja a szervezetnek, főleg host referenciái vannak. Bár az első couchsurfing szállásunk volt, nem tekintettük igazi CS élménynek, mivel a hostunk ezalatt Budapesten tartózkodott egy konferencián, nem is találkoztunk vele. Az éjszakánk mindenesetre egyedülálló volt, mivel még sohasem aludtam hajón. A lényeg, hogy nagyon fáradtan kell lefeküdni aludni, mert a hajó ringása könnyen rosszullétet okoz.. Ugyanakkor hasznosnak bizonyult a kerékpárom első lámpája, mert a teljes sötétségben a hajóban és a hajón való közlekedés kissé körülményes lett volna. A mosdó pedig a kikötői adottságok következtében igen messze volt a hajótól, ennek ellenére minden ott töltött percet nagyon élveztünk.

2 Tovább »

Hang out couchsurferekkel

Ha nem akarsz idegeneket fogadni a lakásodban, és utazásaid során is preferálod inkább a szállodát, viszont vonzónak találod az ötletet, hogy itthon szabad estéidet külföldiekkel ismerkedj vagy ha elutazol, találkozhass helyi emberekkel, akkor a couchsurfing.org szintén neked való!

Regisztráció és az adatlapod kitöltése után állítsd a státuszodat kávézó ikonra, azaz: Not right now, but I can hang out-ra. Ha utazol keresd meg a helyi embereket, és aki szimpatikus az adatlapja alapján, írj nekik levelet, hogy a városban vagy és szívesen találkoznál vele.

Ha utazol és mégsem kívánsz célzottan embereknek hang out invitáló levelet írni, keress helyi CS meetinget, ezt megtalálod a honlap activities menüjében. Valamint itthon is szerveznek számtalan CS partyt. Lássuk hova lehet elmenni:

10 Tovább »

couchsurfing

A világ minden pontjáról fogadok utazókat és adok nekik szállást a kanapémon, és én is a couchsurfing.org-ot használom szálláskeresésre a saját utazásaimkor. A CS tapasztalataimat igyekszem megosztani a blogon. A CouchSurfing International Inc. és a blog között nincsen semmilyen intézményes kapcsolat. A vállalat sem a blogot, sem az íróit nem szponzorálja, és semmilyen anyagi juttatásban nem részesíti. I receive travelers from around the world and I provide them with accommodation on my couch. I also plan on using couchsurfing to find accommodation on my own travels. On this blog I write about my couchsurfing experience. There is no institutional relationship between CouchSurfing International Inc. and this blog. The company does not sponsor or pay any compensation to this blog and its authors.