Unalmas Katie Melua koncert Veszprémben

Szeretem Katie Melua zenéjét. A Piece by piece című stúdióalbum és egy koncertfelvételem van tőle. Tavasszal meghirdették a koncertjét a Veszprémi Jazz Fesztivál keretében. A 20 000 Ft-os jegyár kissé visszafogta a lelkesedésemet, de egy korábbi üzleti partnerem felajánlotta májusban, hogy vesz nekem egy jegyet, így minden akadály elhárult előttem. Vonat már nem volt vissza aznap Budapestre, így couchsurfing szállást kellett találnom.

Két requestet küldtem ki, mindketten igent mondtak, az első elfogadó válasz után megegyeztem Szőke Zsuzsival (27), hogy hozzá megyek. Huszonnegyedik hosztom, Zsuzsi turizmus szakot végzett, majd egy utazási irodában dolgozott Budapesten, Veszprémben egy étteremben volt manager, majd egy szállodában volt alkalmazott. Jelenleg angolt tanít magántanítványoknak. Zsuzsi 2011 októberében csatlakozott a CS-hez, csak úgy, mint én, az első évben nagyon sok vendéget hosztolt Budapesten. Kitárult előtte a világ és rettentően élvezte ezt az időszakot. 36 vendégtől van pozitív refije, de ennél persze sokkal több szörfere volt. Tavaly tavasszal szerelmes lett egy villamosmérnökbe, 2013 nyarán hozzá költözött Veszprémbe. Augusztusra várják első babájukat. Még sohasem volt állapotos vendéglátóm. Veszprémbe már jóval kevesebb requestet kapnak, főleg fesztiválok idején jönnek a vendégek.

A vonaton megismerkedtem egy anyukával és a 19 éves lányával, akikkel elvittek Zsuzsihoz a vasútállomásról. Nem találtam meg a házszámot, így a hosztom elém jött és együtt sétáltunk fel a lakáshoz. Zsuzsi már messziről szívből mosolygott rám, én meg meglepődtem a pocakján. Ugyan a profilképén is terhes kép van, csak azt hittem, hogy az egy korábbi kép.

A barátja, Attila is nagyon kedvesen fogadott. Odaadtam a Milka csokit, amit vettem ajándékba nekik. Elkísértek a koncert helyszínre, majd ők ottmaradtak egy párhuzamosan zajló fesztiválon. A Katie Melua koncert egy nagyon kedves téren, csodálatos környezetben volt. Az első sorba volt jegyem, némileg rontott az összképen, hogy pont előttem egy hangfal volt, ami takarta a művésznőt, így oldaltartásban a mellettem ülő nézőre rálógva kellett végignéznem a koncertet. Kate első kb 8 száma lassú, öngyilkoshangulatba ringató zene volt. A másfél órás koncertidő alatt egyszer sem nézett fel a művésznő a közönségre. Becsukott szemmel önmagára koncentrált. Félidős terhes egyébként. Viselhetőbb lett volna, ha a lassú és pörgősebb számokat jobban vegyíti a repertoárjában. Három zenész kísérte, akiknek a zenei kvalitása kivánnivalókat hagyott maga után. Semmi elképesztőség nem volt a játékukban, és a hangosítás sem volt a toppon.

2 Tovább »

Körbetekertük a Balatont

Magyarországon kanapészörfölni külön jó. Balatonon viszont kifejezetten nehéz, mert akinek van egy szabad szobája, az inkább kiadja pénzért. Ennek ellenére a 2012-es sikereken felbuzdúlva megpróbáltam. Tavaly is nekivágunk Szávival, hogy körbebicajozzuk a Balatont, de mindenféle nehézségek miatt 70 km-ert vonatoznunk kellett. Akkor úgy mentünk haza, hogy most nem sikerült, de majd jövőre! Szóval idén már tényleg körbetekertük a keresztlányommal a Balatont, és idén sem akartunk kempingben lakni. Írtam néhány requestet Siófokra, Keszthelyre és Balatonfüredre. Összesen ötöt, három elfogadó válasz jött. És természetesen 42 fokban a legjobb 220 km-es kerékpártúrát tenni!

Az első hosztunk Siófokon volt hétfő este (és a tizedik CS hosztom), ahova a délutáni klíma nélküli vonattal érkeztünk meg. Ildikó (44) könyvtáros, a városi könyvtárban dolgozik immáron 20 éve. Az egri főiskolán és az ELTE-n végzett könyvtár és management szakon. Egy éve csatlakozott a CS-hez, 10 pozitív referenciája van, ebből 6 vendégtől érkezett. Valamikor kora este érkeztünk meg a kerékpárokkal. Az enyémet felvittem a lakásába és kitettük a teraszra, mert féltettem. Száváé lenn maradt a lépcsőházban, neki volt lakatja is. Engem jobban idegesített, hogy ellopják, mint őt. Gyorsan lezuhanyoztunk, majd átöltöztünk. Kiültünk a konyhába, kaptunk barackot és hideg vizet.

Ildikó a párjával és a 17 éves lányával él Siófokon, a másik 23 éves lánya már Budapesten él. Mindketten Londonban vannak nyelvet tanulni. Ildi is nyelvgyakorlás miatt csatlakozott a couchsurfinghez. Sokmindenről beszélgettünk, egy idő után Száva ránk is unt és bement lefeküdni. Eddig azt hittem, hogy manapság már az egyetemistákon kívül senki nem jár könyvtárba, hiszen úgymond minden ott van az interneten. Kiderült, hogy ez nagyon nem így van. Ugyanakkora a taglétszámuk, mint akár 20 évvel ezelőtt. 1000 Ft éves tagdíjért ugyanis lehet könyveket kölcsönözni, és a mai 4000 Ft-os könyvárak mellett nagyon sokan élnek is a lehetőséggel. Mellettük rengeteg kutató jár a könyvtárakba. Ildikó emelett még NLP-vel foglalkozik. Közeli terveiben szerepel, hogy magán NLP coach-ként dolgozzon. Ildikónak nagyon meleg szive van és kedvesen bánt az unokahúgommal, ami külön jól esett. Nagyon megkedveltem.

photo (25).JPG

0 Tovább »

A karmikus CouchSurfing, add vissza amit kivettél belőle

554816_4399943682244_1015948709_n.jpegErdélyi Melinda 23 éves, 2008 óta tagja a CouchSurfingnek. Az ELTE bölcsész karán tanul török nyelvet. Angolul, törökül és németül beszél. 26 barátja van, 12 surfertől és 13 hosttól van pozitív referenciája a CouchSurfing adatlapján. Egy éjszakát hostolt minket is Tapolcán.

Mi volt az első host élményed?
Hospitality Clubbal volt az első, két cseh fiatal jött, akik úgy döntöttek, hogy Prágából elköltöznek vidékre. Megérkezéskor leültek az asztalunkhoz, pálinkáztunk, beszélgettünk a magyar kultúráról. Velük még alig mertem angolul megszólalni, hiába volt nyelvvizsgám, nem beszélgettem korábban még külföldiekkel. A pálinkázás közben kissé becsíptünk és ettől megeredt a nyelvem. Azóta nem gond megszólalni idegen nyelven.

A második vendégem egy fiatal mexikói srác volt, két éjszakára jött. Főztünk neki gulyást és vargabélest, minden ételt lefotózott. A srác egyke, Mexico Cityben nőtt fel, Barcelonában és Hollandiában tanult. Bejárta a világot, mert az édesanyja légikísérő volt és rajta keresztül tudott ingyen repülőjegyeket szerezni. Inkább őt tekintem első igazi couchsurfing experience-nek.

Hova utaztál először a CouchSurfing segítségével?
Legelőször Olaszországba utaztam surferként 4 évvel ezelőtt. Barátnőmmel vágtunk neki az útnak gimnázium után.

26 Tovább »

Kanapészörf Magyarországon

A 11 és 3/4 éves keresztlányom és én eldöntöttük, hogy körbetekerjük a Balatont 4 nap alatt júliusban. Szállásként természetesen a couchsurfinget választottuk. Balatonaligáról indultunk, az első éjszakára Balatonfüreden kellett szállást találnom, második nap a Badacsony környékére terveztük aludni, harmadik este pedig egy barátom házában Balatonbogláron.

rita2.JPGEgy hostnak írtam, a "kanapéja" egy vitorláshajón van a Magyar Vitorlás Szövetség kikötőjében. Szőke Ádám, 28 éves informatikus szerencsére elfogadta a requestemet. Ádám 2010 márciusa óta tagja a szervezetnek, főleg host referenciái vannak. Bár az első couchsurfing szállásunk volt, nem tekintettük igazi CS élménynek, mivel a hostunk ezalatt Budapesten tartózkodott egy konferencián, nem is találkoztunk vele. Az éjszakánk mindenesetre egyedülálló volt, mivel még sohasem aludtam hajón. A lényeg, hogy nagyon fáradtan kell lefeküdni aludni, mert a hajó ringása könnyen rosszullétet okoz.. Ugyanakkor hasznosnak bizonyult a kerékpárom első lámpája, mert a teljes sötétségben a hajóban és a hajón való közlekedés kissé körülményes lett volna. A mosdó pedig a kikötői adottságok következtében igen messze volt a hajótól, ennek ellenére minden ott töltött percet nagyon élveztünk.

2 Tovább »

American Dream

FlagUSA.jpegKilencedik vendégem Lori Lewis, 44 éves, az Egyesült Államokban, Floridában, Orlando városában él, nonprofit macskamentő vállalkozást vezet. Korábban informatikusként dolgozott, de tönkrement a szeme, ezért szakmát váltott. Gyerekkorában állatorvos akart lenni, de mivel kiváló volt matematikából, az IT karrier felé sodródott az élete. A jelenlegi munkáját imádja, bár hiányzik neki a régi informatikusi nagyon magas fizetése. Republikánus szavazó, Barack Obamát nem kedveli.

Jelenleg egy 100 napos kelet-európai utazáson vesz részt. Az utat lelki rehabilitációként tekinti, idén tavasszal az élete egyik legfontosabb kapcsolatát zárta le. Budapestre ötödik célpontként érkezett, innen Zágrábba utazott tovább vonattal. Lori még új a Couchsurfing site-on, én voltam az első couchsurfing hostja. Eddig 32 országban járt életében.

Öt napot töltött Budapesten, ebből az utolsó három napján hostoltam őt. Az első napján részt vett egy dunai hajózási túrán és látott egy halott férfit sodródni a vízben. Hál-istennek fejjel lefelé.. A kapitány hívta is a rendőrséget. Mondtam neki, hogy a víz tetején lebegő hullák nem egy megszokott jelenség Budapesten. First experience-ként eléggé sokkoló élmény lehetett neki.

"A dead guy floated by the little boat I was on this morning touring the Danube River. At first no one realized it was a dude, but yes, it was DEAD MAN FLOATING!!!! That woke us all up." via Lori Lewis FB oldaláról.

11 Tovább »

couchsurfing

A világ minden pontjáról fogadok utazókat és adok nekik szállást a kanapémon, és én is a couchsurfing.org-ot használom szálláskeresésre a saját utazásaimkor. A CS tapasztalataimat igyekszem megosztani a blogon. A CouchSurfing International Inc. és a blog között nincsen semmilyen intézményes kapcsolat. A vállalat sem a blogot, sem az íróit nem szponzorálja, és semmilyen anyagi juttatásban nem részesíti. I receive travelers from around the world and I provide them with accommodation on my couch. I also plan on using couchsurfing to find accommodation on my own travels. On this blog I write about my couchsurfing experience. There is no institutional relationship between CouchSurfing International Inc. and this blog. The company does not sponsor or pay any compensation to this blog and its authors.