Egy tökéletes nap a parton

IMG_5935.jpgDélután keveredtem le a partra. Egy partmenti kávézóban az útikönyvemből kibogarászva a szavakat kértem egy tejeskávét katalánul. A pincér kedvesen mosolyogva biccentett, majd a kávégéphez lépett. Megkaptam, majd tovább böngésztem a könyvemet, hogy megkeressem a számlát kérem mondatot, de a pincér elémtette magától 1 euró 10 centől. Nem hagyta, hogy kiteljesedjek.

Lesétáltam a partra. Feltűrtem a nadrágom szárát és bementem a vízbe térdig. Bámultam a talpamat körülölelő hullámokat. Leheveredtem a homokba, a fejem alá tettem a táskámat, az arcomra terítettem a pólómat és behúnytam a szemem. Hallgattam a tenger morajlását és a sirályok vijjogását. A fejem megtisztult minden felesleges gondolattól és tökéletes meditatív állapotba kerültem. Azt éreztem, hogy el tudnék ide jönni minden nap délután egy-két órára az életem hátralévő idejében. Másfél órára félálomba merültem. Majd összeszedtem magam és hazasétáltam átvenni a nadrágomat térdnadrágra.

IMG_5951.jpgXavi lakásába homokot is sikerült hazavinnem, így megkerestem a seprűt és összesöpörtem, és ha már ott voltam, a teljes lakásban felsöpörtem. Később ezt nem tudom miért, de elmondtam neki, erre jelképesen leharapta érte a fejem. A vendége vagyok, ne takarítsak.

Vettem naptejet és napszemüveget, mert okosan sikerült ezeket nem a hasznos holmik közé sorolnom a tegnapi bepakoláskor. Visszasétáltam a partra. Láttam egy kb. 6 hetes cicát sétáltató fiatal lányt. Odasiettem hozzájuk és elkértem picit, hogy magamhoz ölelhessem. (mármint a macskát). Utána a parton strandlabdázó fiúkat néztem egy darabig. Visszaültem a korábbi helyemre és ismét magamba feledkezve bámultam a tengert. Nemsokára Xavi nevemet kiálltó hangjára riadtam fel. Mellémpottyant, örültünk egymásnak és beszélgettünk kicsit a homokban ücsörögve. Összekaptuk magunkat és hazamentünk a kerékpárokért.

2 Tovább »

Mi casa es su casa

Hetedik hosztom Xavi (36) tősgyökeres katalán férfi, a dédszülei is katalánok voltak. Barcelonában született és nőtt fel, 2 éve költözött ki egy kis halászfaluba Barcelonától 50 km-re, Pineda de Marba. 2006 óta tag, 102 pozitív refije van, 31 vendégtől 21 vendéglátótól.

Az egyetem után 10 évet dolgozott bankban hitelügyintézőként. Nem szerette a munkáját, felmondott, kiadta a barcelonai lakását albérletbe és elutazott 2 évre Ázsiába. Kizárólag földön közlekedett vonattal és stoppal. Részben a barátnőjével utazott, részben egy barátjával, hónapokig egyedül. Teljesen megváltoztatta az életfelfogását ez az utazás, hazaérve más ember lett belőle. Egy barátja invitálására nyitottak egy hostelt Barcelonában, ő pedig kiköltözött egy kis halászfaluba, ahol egy kedves és felújított apartmant bérel.

Photo1 (58).jpg

Januárban elbiciklizett Barcelonából Szardíniára. Xavi igazi sportember. Minden nap fut a tengerparton, emelett kerékpározik, télen fitness terembe megy. Nem iszik alkoholt, naponta elszív 3 cigarettát. Az ázsiai útja során szokott rá a dohányzásra, előtte sohasem cigizett. Három rossz élménye volt Ázsiában, amiből elmesélt egyet: A barátjával kibéreltek egy csónakot Malajziában és két sziget között kieveztek a tengerre. 4 kilométerre volt a legközelebbi part. Hirtelen minden előjel nélkül iszonyatos vihar tört ki. A bárkájuk pillanatok alatt elsüllyedt. A látótávolságból csak pár méter lett a ködös esőtől, a víz tajtékzott és több méteres hullámok keletkeztek. A vízbe kerültek és 3 óra úszással érték el a partot. Azt hitte, hogy meg fog halni, de szerencsésen túlélték mindketten, ami köszönhető annak is, hogy remek kondícióban voltak.

1 Tovább »

couchsurfing

A világ minden pontjáról fogadok utazókat és adok nekik szállást a kanapémon, és én is a couchsurfing.org-ot használom szálláskeresésre a saját utazásaimkor. A CS tapasztalataimat igyekszem megosztani a blogon. A CouchSurfing International Inc. és a blog között nincsen semmilyen intézményes kapcsolat. A vállalat sem a blogot, sem az íróit nem szponzorálja, és semmilyen anyagi juttatásban nem részesíti. I receive travelers from around the world and I provide them with accommodation on my couch. I also plan on using couchsurfing to find accommodation on my own travels. On this blog I write about my couchsurfing experience. There is no institutional relationship between CouchSurfing International Inc. and this blog. The company does not sponsor or pay any compensation to this blog and its authors.