Nem várt vendég az éjszaka közepén

6a00d8341c562c53ef0115701f6c3b970c-800wi.gifHetvenharmadik vendégem, az iráni Sassan (39) Dubajból érkezett hozzám. Egy éjszakára érkezett a request kérés, január 4-re írta az érkezés és január 5-re a távozás napját. Leírta azt is, hogy a gépe éjjel 00.30-kor érkezik Budapestre és egy napot lesz a városban, azután utazik tovább. Elküldtem neki a reptéri busz honlapját, és jeleztem, hogy éjjel már csak éjszakai buszok vannak, ami nagyon hosszú időben és körülményesen működik. Visszaírt, hogy már foglalt is helyet online a shuttle buszra. Szabaddá tettem a szombat estémet és a vasárnapomat.

Sassan Teheránban nőtt fel, most marketingesként dolgozik az Egyesült Arab Emírségek fővárosában. Dubaj belvárosában lakik egy studió lakásban, ami korábban a Le Meridien Hotel része volt, és a hotelszobából lett lakássá átalakítva az otthona. Nagyon sok fura és giccses fotó van az adatlapján, nehéz belőle kihámozni a lényeget. 28 szörfertől és 9 hosztól van pozitív referenciája. 2011 július óta tag.

Péntek kora este feljött a 15 éves unokaöcsém hozzám, hogy gyakoroljunk a közelgő iskolai angol vizsgájára. Tanultunk, majd filmeket néztünk, valamikor éjjel 00.30-kor kapcsoltam le a Farkas c. film közepén a tévét. Nagyon nehezen aludtam el. Arra ébredtem kisvártatva, hogy csöngetnek. Visszazuhantam az alvásba, biztos csak álmodtam. Újra csöngettek. Aztán újra. Megnéztem mennyi az idő, 02.30. valaki szórakozik a kapucsengővel, nem nyitok ajtót. Aztán újra csöngettek és egyszer csak bevillant, jesszus ez a couchsurfer lesz!

Felhúztam magamra egy nadrágot és kinéztem a kapura, igen, valóban, ott állt a couchsurfernek kinéző mozgó tárgy egy nagy sporttáskával. Lementem hozzá, teljesen kábán. Erre elkezdett sűrűn elnézést kérni. Mondom, holnapra vártalak. Lett egy kis kavarodásos vitatkozás a kapuban, közel voltam ahhoz, hogy elküldjem, de mégsem teszünk valakit az éjjel közepén az utcára. (Igaz még be se került). Szóval jeleztem menjünk be. Elmondtam neki, hogy a requestjét 4.-ére írta, és ma 3.-a van. Mire a válasz, nem, már 4.-e van, hiszen 02.30 van, azaz 4.-e. Mondom jesszusom, ha éjszaka érkezel, akkor mindig annak az éjszakának a napját jelölöd be a requestben, amikor érkezel, az teljesen mindegy, hogy éjfél után vagy előtt érkezel. Azaz ma 3.-a éjszaka van.

Screen Shot 2014-01-04 at 11.58.08.png

Fáradt voltam vitatkozni, megmutattam a szobát, elpakoltam a kanapéról a tanulós cuccainkat. - Van hálózsákod? - kérdezem. - Nincs - jött a válasz. Remek. Ráraktam a már hálistennek kihúzott kanapéra egy lepedőt. Közben jelezte, hogy nem kell. Nem akartam visszavágni, hogy bocs, de a higénia miatt kell. Takaróm nem volt, mert azt az unokaöcsém használta, mindkettőt, mert fázós. Megjegyeztem, hogy nálam alszanak a gyerekek. Kids, ráadásul többes számban mondtam, és nem azt mondtam, hogy my nephew. A my kids az drámaibb, és már kicsúszott, nem volt kedvem korrigálni. És az is igaz, hogy a "gyerek" 15 és 1/3 éves és 182 cm magas. Később eszembe jutott, hogy van egy pokróc a vendégszoba sarkában. Visszamentem a szobába. A srác ruhástól még a kabátjában feküdt a kanapén. Csak a cipőjét vette le. Ráterítettem a pokrócot, közben ezerszer bocsánatot kért. Visszamentem aludni, de rohadt nehezen aludtam el, legutoljára, mikor csekkoltam az időt, akkor 03.30 volt.

24 Tovább »

Ötletek csajozásra

Az iráni-kanadai vendégem és én vasárnap a Mammutba mentünk magyar SIM kártyát venni internetcsomaggal Sean mobiltelefonjába. Majd elmentünk a Szimpla Piacra, vettem némi lekvárt és sajtot. Sean evett gulyást, én is nagyon éhes voltam, de nem volt semmi húsmentes. Mennyire más hangulata van a helynek, mikor Szimpla Piac van és nem Kert. Ha még nem voltatok, feltétlenül menjetek el vasárnap délelőtt a piacra. Élő jazz zene és kedves kistermelők.

Innen elsétáltunk a Szent István térre kávézni, a CCC teraszán ültünk, néztük a sétálgató embereket. Utána elgyalogoltunk a Garibaldi utcába a Mannatural raw vegan étterembe. Előtte megmutattam a Mózeses szőkőkutat neki a Szabadság téren. Készítettünk néhány vicces videót. Az étteremben mindketten ettünk egy manna tálat és gyümölcsökből préselt üdítőt. Elvitelre kértem még 2 tortát és 1 liter zöld levet.

Photo1 (82).jpg

4 Tovább »

Egy iráni-kanadai professzor a kanapémon

6a00d8341c562c53ef0115701f6c3b970c-800wi.gifcanadaflag.jpegNegyvenkilencedik vendégem Sean (39) Torontóból utazott Budapestre. 2 hetet fog Pesten tölteni. Egy nemzetközi 5 napos telekommunikációs konferencia előadója lesz, ami most vasárnap kezdődik Budapesten. Az első 2 napját nálam töltötte, 4 napig egy másik hosztnál fog lakni, utána egy hétre airnbn lakást bérel. 2009 óta CS tag, 5 pozitív referenciája van vendéglátótól, és 7 vendégtől.

Ő volt az első vendégem, akitől nem én kaptam request-et, hanem én hívtam meg magamhoz. Open requestet küldött ki, ott találtam rá. Irán hosszú évek óta az egyik top 5 álom utazási célpontom, viszonylag sokat tudok az országról, néhány könyvet elolvastam az iráni politikáról, vallásról és a kultúráról.

Sean Teheránban, Iránban született és nőtt fel. 22 éves korában ő és a családja Torontóba költözött. A farszin, és angolon kívül még arabul és franciául beszél. A családjával fársziul kommunikál, néhány évente Teheránba látogat a rokonait és a barátait meglátogatni, de az iráni identitását háttérbe szorította. Kanadainak tartja magát, Iránt már nem tekinti a hazájának. Hivatalosan is kettős állampolgár. Azt mondta nekem, hogy a Föld az otthona.

Elmondtam neki, hogy nem szerettem Torontót. Az első nap érdekesnek találtam a felhőkarcolokat, mert korábban nem láttam még olyat, de harmadik naptól már éreztem, hogy ez nem az a város, amit én be tudok fogadni, vagy ami izgalomban tart. 7 napot töltöttem ott 2010-ben. Sean elmondta, hogy ugyanezt érezte ő is, amikor odaköltözött, de később megismerte a várost. Torontót akkor lehet élvezni, ha jól ismered. Torontónak titkai vannak, amit meg kell fejteni. Ha ez megvan, akkor egyből élhető és szerethető várossá válik.

Photo1 (79).jpg

0 Tovább »

Egy perzsa izraeli zsidó Budapesten

Flag_of_Israel.gifHarmincnyolcadik vendégem Ariel Galili (27) Jeruzsálemből, Izraelből érkezett hozzám. A srác perzsa származású, a cionista zsidó nagyszülei az 1940-es évek végén menekültek Iránból Izraelbe. Ariel már nem is beszél fársziul, csak héberül és angolul. Irodalom szakon végzett Jeruzsálemben, jelenleg jogi egyetemre jár, a másod évét kezdi szeptemberben. Közel-keleti bántalmazott nők védelmével szeretne foglalkozni a jövőben. Két hónapot élt egy lánnyal Varsóban, a kapcsolatuknak a múlt héten vége szakadt, akkor eldöntötte, hogy Budapestre utazik 10 napra. Kb. két hét múlva tér vissza Izraelbe. Ha befejezte az egyetemet, először vállalati jogászként fog elhelyezkedni, hogy feltöltse kicsit a készpénz tartalékait. A CS oldalon 5 pozitív referenciája van, ebből 4 hosttól.

Photo1 (18).jpgŐ az első vendégem, akit nem tudom mennyi ideig lesz nálam. Maximum a jövő hét csütörtökig, mert aznap én Londonba utazom, de az is lehet, hogy hamarabb elutazik valamelyik vidéki várost meglátogatni. Tegnap este érkezett hozzám a reptérről taxival. Miután lepakolt, felcsatlakozott a wifimre, letöltött egy magyar szótanulós appot, és elkezdett a turistáknak hasznos magyar szavakat memorizálni. Késztettem quesadillast (mexikói sajtos tortillát), valamint megsütött tortillába mungóbabcsírát tekertem. A vacsora után mindent elmosogatott, azokat a tálakat is, amik már előtte is a mosogatóban voltak. Bebuszoztunk a városba, a Király utcában még egyszer vacsoráztunk (ő gyrost én tejbegrízt) egy török kifőzdében. Utána elmentünk a Gozsdu udvar Pointer Pub angol sörözőjébe. Házi magyar csapolt cidert és sört ittunk. A pub elé kiálltunk elszívni egy szál cigarettát, majd kisvártatva megjelent egy hajléktalan, egyik kezében gyüjtögetett üvegekkel, a másikban egy zacskó élelmiszerrel, és tökéletes angolsággal szépen megkért, hogy adjunk neki pénzt, emellett egy rögtönzött történetet is tálalt nekünk, hogy mire kéri. Annyira meglepődtem, hogy angolul koldulnak a zsidónegyedben, hogy kapott 150 Ft-ot. Zárás után átsétáltunk a Kakas Presszóba meginni még két cidert, mielőtt az éjszakai buszunkkal hazamehetnénk. Ariel kissé feszülten megjegyezte, hogy mindenki őt bámulja. Mondtam neki, hogy ne törődjön vele és vélhetően nem mindennapi jelenség lehet itt egy közel 2 méter magas derékig érő raszta hajú perzsa vendégeskedése.

4 Tovább »

Egy interkulturális CouchSurfing élmény

6a00d8341c562c53ef0115701f6c3b970c-800wi.gifLegutóbbi, azaz a huszonegy, huszonkettő és huszonharmadik CS hosting élményem felettébb eltérően alakult az eddig megszokottól. Kb 2 hete kaptam egy requestet Mehdi Vos -től (31), hogy fogadjam őt keddtől péntekig. Mehdi Tabrizban, Iránban született és nőtt fel, de jelenleg Hágában, Hollandiában él. Villamosmérnökként dolgozik egy tanácsadó vállalatnál. 86 barátja van a CS site-on, ahova 2009-ben lépett be először, 46 pozitív referenciája van, 5 vendéglátótól és 10 vendégtől.

france-flag.gifNem sokkal később elfogadtam Alex Gorsky (32) szálláskérését is péntektől vasárnapig tartó időszakra. Alex Észak-Franciaországban született és nőtt fel, jelenleg Párizsban él, gépészmérnökként dolgozik a Peugeot-nál. Ideutazása üzleti jellegű volt, az első napját Ajkán töltötte, egy francia partnervállalatot látogatott meg, és mivel még sohasem volt Budapesten, ezért úgy döntött három nappal meghosszabbítja a magyarországi tartózkodását. A CS sitehoz 2008-ban csatlakozott, 10 pozitív referenciája van, 2 hosttól és 4 surfertől.

Mehdi később módosította az érkezése időpontját péntekre, visszaírtam neki, hogy akkor már lesz egy francia vendégem, de megkérdezem tőle, hogy beleegyezik e abba, hogy megossza a szobáját vele. Alex 4 napig nem válaszolt, csütörtökön jött meg a levele: Sure, it could be fun. Mehdi azonban péntek reggel törölte a requestet és írt hozzá egy levelet, miszerint egy barátjával érkezik, keresnek egy hostelt, de örömmel találkoznának velem valamikor. Megírtam nekik, hogy jöjjenek ők is oda a Batthyány térre este, ahol Alexet is felveszem.

czech-flag.jpegMehdi magával hozta Iva Dobruskát (32) Prágából, akinek 32 pozitív referenciája van a 2011-es regisztrációja óta, 19 vendéglátótól és 2 surfertől. Iva közgazdász, egy évvel ezelőtt egy nonprofit vállalatnál dolgozott, a távozása óta Európában utazgat.

Ugyanakkor pár napja kaptam egy levelet a liverpooli angol Matt-től (31) is, aki emberföldrajzzal foglalkozik, hogy itt van Budapesten, de a hostja eléggé elfoglalt, egyedül van, van e kedvem vele elmenni sörözni valamelyik nap a hétvégén. Neki is megírtam, hogy csatlakozzon hozzánk péntek este. Ugyan nem megyünk sehova, maradunk a teraszomon, de sütök palacsintát és veszünk jó sok üveg alkoholt hozzá. Örömmel igent mondott az invitálásomra ő is, és péntek este mindenki ott volt pontosan a megbeszélt találkozóhelyen.

18 Tovább »

couchsurfing

A világ minden pontjáról fogadok utazókat és adok nekik szállást a kanapémon, és én is a couchsurfing.org-ot használom szálláskeresésre a saját utazásaimkor. A CS tapasztalataimat igyekszem megosztani a blogon. A CouchSurfing International Inc. és a blog között nincsen semmilyen intézményes kapcsolat. A vállalat sem a blogot, sem az íróit nem szponzorálja, és semmilyen anyagi juttatásban nem részesíti. I receive travelers from around the world and I provide them with accommodation on my couch. I also plan on using couchsurfing to find accommodation on my own travels. On this blog I write about my couchsurfing experience. There is no institutional relationship between CouchSurfing International Inc. and this blog. The company does not sponsor or pay any compensation to this blog and its authors.