Couchsurfing Shibari

Százhuszonhét és százhuszonnyolcadik vendégem Mikhail (29) és Tatiana (25) Ukrajnából jött hozzám 2 éjszakára. Mikhail Lengyelországban dolgozik informatikusként, a budapesti Wizz Air félmaraton miatt érkezett Pestre, a barátnője meg szintén iderepült Ukrajnából. Mikhail már kb 20 vendéget fogadott otthon, és néhányszor utazott CSvel.

Szombat este a helyi kocsmában cidereztünk, én panaszkodtam nekik, hogy nem találtam senkit, aki most befestené a hajam, de fodrászra most nincs pénzem. Hétfőn viszont fotózáson veszek részt, így fontos a hajfestés. Tatiana csendesen megjegyezte, hogy ő fodrász lenne. Ezen nagyon elkezdtem nevetni, mert ilyen istentelenül mázlista nem lehetek. Megnéztem a Művész moziban egy filmet, utána hazamentem, Tatjana a kanapén várt otthon. Professzionális hajfestésben volt részem, amit se én, se a barátaim nem tudtak volna megcsinálni.

Kedvesek voltak, hamar megszerettük egymást. Vasárnap reggel korán elmentek a Városligeti start pontra, én sajnos elaludtam a befutót, így csak otthon találkoztunk újra. Mikhail 1 óra 50 perc körül teljesítette a félmaratont. Délután megnézték a Rudas Fürdőt. Vasárnap este átmentek egy hostelbe, de hétfő este Tatjana és én újra találkoztunk a Teréz körúti Pointerbe. Mikhail hétfőn visszarepült Lengyelországba. Tatjana elmesélte, hogy szabadidejében shibari mester, aminek a technikáját Japánban sajátította el. Shibari fesztiválokat és workshopokat szervez otthon. Shibari egy japán szó, aminek szó szerinti jelentése: megkötözve. Mondta, hogy Ukrajnából jön egy barátnője Budapestre szerdán, és shibari szeánszot fognak ülni, azaz jól megkötözi. Mivel még nem láttam ilyesmit, felajánlottam a vendégszobámat erre a célra, és megkértem őket, hadd fényképezhesske közben. Íme Tatjana egyik munkája:

0 Tovább »

Amikor pénzt kaptam a hosztolásért

Ukraine_svg.jpgHetvanhatodik vendégem volt két éjszakára még február végén, az ukrán Margarita Kirakosian (21) újságíró szakos egyetemi hallgató. Jelenleg Dániában jár egyetemre, szeptembertől Londonban fog tanulni kiemelkedően magas ösztöndíjjal. Szereti az orosz irodalmat. 9 alkalommal volt vendég, ő maga nem hosztolt senkit.

Sokat beszélgettünk a Majdan téri tüntetésekről, mi okozta. Nem írom ide le, mert ugyanazt mesélte el, ami a hírekben is hallani lehetett. Rita kiemelkedően okos lány, sokra fogja vinni. Beszél az ukrán mellett oroszul és angolul.

4 Tovább »

Egy profi angol pókerjátékos a kanapémon

Gary requeste eltért a szokásos tucatszám érkező copy past levelektől. Három éjszakára kértek szállást, de mivel korábban már igent mondtam egy brazil lánynak, jeleztem feléjük, hogy az első éjszakájukat kettesben tölthetik a vendégszobámban, de a másodiktól osztozkodniuk kell a szobán egy másik surferrel.

england_flag_01.gifUkraine_svg.jpgSzombat este 22.00 körül érkeztek meg. Ötvenharmadik vendégem, Gary Argent (27) angol pókerjátékos Glastonbury-ből. (Gary megemlítette, hogy tud jegyet szerezni a fesztiválra, ugyanis a helyi lakosoknak jóval hosszabb ideig van jegyvásárlási lehetőségük, mint a többi halandónak.) Informatikai diplomája van, de 9 éve abból él (nagyon jól), hogy online pókerezik. Másodjára van Budapesten. 2011 óta tagja a CS-nek, 6 vendégtől és 6 vendéglátótól van referenciája. A barátnőjével Krakkóban laknak, ahol egy másik párral bérelnek egy házat. Az otthonuk igazi couchsurfing ház, mivel mindenki tagja a couchsurfingnek, rendszeresen hosztolnak vendégeket. Párja, - ötvennegyedig vendégem - az ukrán Anastasia Gudyma (21) turizmus szakon tanul Krakkóban. Első látogatása a fővárosunkba. Doneck városban nőtt fel és élt tavalyig, ugyanaból a városból származik, mint a korábbi ukrán vendégem. Ukránul, oroszul, lengyelül és angolul beszél. Ősztől Észak-Spanyolországba költöznek, mert Anastasia ott kezdi meg egyetemi master képzését. A lány 2010 óta tagja a CS-nek, 24 vendégtől és 9 vendéglátótól van pozitív referenciája. Budapest után Szlovéniába utaznak, majd egy hónapra a régi Jugoszlávia tagállamait látogatják végig. Horvátországot kivéve mindenhol találtak couchsurfing hosztot.

photo (18).jpg

29 Tovább »

Olasz venezuelai német identitás egy személyben

flag-of-venezuela.jpgUkraine_svg.jpgNegyvenhetedik vendégem C. (35) Münchenben élő venezuelai mérnök. 2007 óta tag, CS ambassador, 108 poz refi mellett 15 referenciája van surferektől, és 23 hostoktól. Szülei olaszok, akik Venezuelába emigráltak, ő is Venezuelában, Valenciaban született és nőtt fel, 10 éve Németországba költözött és már Karlsruhe-t tekinti hazájának, ahol a hétvégéit tölti. Szülei révén olasz útlevele is van, venezuelai és olasz állampolgár. Negyvennyolcadik vendégem, Carlos barátnője Oksana ukrán ital technikus, italok alkot egy gyárban. Ő is Németorszában él. 2012 óta tag, nem hosztolt még senkit, és 1 referenciája van vendéglátótól, csak Carlossal használja a kanapészörföt. 3 éjszakát lesznek nálam.

Photo1 (78).jpgTegnap késő éjjel találkoztunk a Batthyányin. A csomagjuk a keleti pályudvar megőrzőjében maradt, oda még elmentünk együtt. Útközben couchsurfinges élményeket meséltem nekik. Carlosnak ez a 10. magyarországi látogatása, Oksananak a második. Carlos nagyon szereti az országunkat (bár erre magatok is rájöttetek valószínűleg), mindig csak nyaralás célból érkezett hozzánk, kb. 20-30 szót tud is magyarul. Én felsoroltam neki az összes spanyol szót, amit ismerek, és ő is nekem a magyar szókincskészletét. Az övé gazdagabb volt. (mármint több szót tud magyarul, mint én spanyolul :-) Emellett még spanyolul, németül és angolul beszél kiválóan. Elmesélte, hogy van jónéhány magyar barátja, közülük Andrással találkozni is fog a héten, korábban utaztak együtt több országban is.

Tegnap reggel érkeztek Münchenből, kimentek Szentendrére, délután bejöttek Budapestre és egész nap sétáltak. Ettek török és indiai étteremben, meglátogatták a McDonaldsot, kostóltak lángost Szentendrén. Carlos sok mindenben hasonlít rám: öntudatos, kíváncsi, érdeklődő és nyitott személyiség. A couchsurfing iránt erős elkötelezettséget hordoz a szivében. Meg van benne az a írigyelhető képesség, hogy egyből rá tud hangolódni a másik emberre, és egyből azt lehet vele érezni, hogy egy hullámhosszon rezegtek. Tökéletesen alkalmazkodó kaméleon személyisége van. Oxana is nagyon kedves, de ő kicsit zárkózottabb. Ez főleg annak köszönhető, hogy szégyenlősebb a (szerinte) kezdetleges angoltudása miatt, pedig szerintem jól beszél angolul. Értem, hogy mit akar mondani, és ez a lényeg. Nagyobb önbizalommal beszédesebb lenne. Egyből meg is hívtak, hogy menjek velük a bécsi Vienna Calling kb. 300 fős CS eseményre. Mondtam nekik, hogy még hostot kell addig találnom. Carlos szerint ezzel nem kell foglalkozni, nagyon sokat lesznek ott helyben, akik örömmel adnak szállást. Ezt még hétvégéig meggondolom :-)

0 Tovább »

Budapest népszerűbb, mint Kijev

Ukraine_svg.jpgNegyvenegy és negyvenkettedik vendégem, Kijevből, Ukrajnából érkeztek hozzám. Jane Right - vélhetően ez egy művésznév - 22 éves. Újságíró szakot végez master képzésen a kijevi egyetemen. Szabadúszó fotós és nemezelt táskákat készít, valamint egy boltban dolgozik, ahol mindenféle érdekes ruhákat és ékszereket árulnak. A barátja, Jura (33) kaligráfus Donetsk városból, szintén Ukrajnából. Egy orosz social média játék cégnek fejleszt játékokat. A srác nem tagja a CS-nek, és nem beszél angolul. Jane 2011-ben csatlakozott és 18 surfert fogadott, és egy helyen volt eddig vendég.

A találkozásunkkor elmesélték, hogy a Liszt Ferenc Reptéren volt egy kis problémájuk a határőrséggel. Ugyanis kértek tőlük meghívólevelet vagy szállodai szobafoglalást igazoló papírt. Nyilván egyikük sem volt. A Couchsurfing mibenlétét nem volt kedvük elmagyarázni a kedves határőröknek, ezért azt mondták, hogy itt fognak szállást keresni. Kérdezték tőlük, hogy hogyan kaphattak vízumot, ha nem volt szállodájuk. Nem akarták elmondani, hogy ilyenkor az a bevált gyakorlat, hogy foglalnak egy szállást és repjegyet, megkapják a vizumot, majd utána lemondják a szállást. Azt mondták a határőröknek, ami félig igaz is volt, hogy lemondták a szállást, mert szereztek ismerősön keresztül pár magáncímet, ahol aludhatnak. A határőrség elkérte a címlistát és felvitte a gépbe a címeket. Megvan a határőrségnek a címem! Be kellett még mutatniuk a vissza útra szóló repülőjegyüket, majd végül beengedték őket. Mivel Ukrajna nem az EU része, így sokkal szigorúbban ellenőrzik a schengeni határon kívül érkezőket.

Este 21.00 körül, miutén hazaértünk felraktuk az aznap vásárolt térképemet. Még akkor "felszúrtam" az összes város helyét, ahonnan eddig érkeztek vendégeim. Az a terv, hogy ezek után minden új vendégem kap majd egy szines rajzszöget és "felszúrja magát" a térképre. Az oxfordi vendéglátómtól, Zsuzsitól loptam az ötletet, bár ő minden vendége kezébe ad egy filcet, hogy írják alá. Én nem akarom összefirkáltatni a térképet, valamint hiányozna róla az első 40 vendégem aláírása. Jane teljesen elképedt, hogy május óta hogyan fogadhattam 40 couchsurfert, amikor ő több mint két éve tag, és összesen nem kapott ennyi requestet azóta. Erre annyit válaszoltam, hogy Budapest nagyon népszerű utazási célpont Európában. Azt nem akartam már hozzá tenni, nehogy megsértsem őket, hogy a mi fővárosunk vélhetően népszerűbb, mint Kijev. Nem, nem raktuk fel ferdén a térképet, csak ferdén fotóztam le.

2 Tovább »

couchsurfing

A világ minden pontjáról fogadok utazókat és adok nekik szállást a kanapémon, és én is a couchsurfing.org-ot használom szálláskeresésre a saját utazásaimkor. A CS tapasztalataimat igyekszem megosztani a blogon. A CouchSurfing International Inc. és a blog között nincsen semmilyen intézményes kapcsolat. A vállalat sem a blogot, sem az íróit nem szponzorálja, és semmilyen anyagi juttatásban nem részesíti. I receive travelers from around the world and I provide them with accommodation on my couch. I also plan on using couchsurfing to find accommodation on my own travels. On this blog I write about my couchsurfing experience. There is no institutional relationship between CouchSurfing International Inc. and this blog. The company does not sponsor or pay any compensation to this blog and its authors.