Brazil-National-Flag.jpgHatvankettedik vendégem Romulo Ceccon (32) Brazíliából, Colombo városból érkezett. Közel egy hónapra jött Európába, hogy Isztambulból indulva kerékpárral eljusson egészen Gdanks városig, Lengyelországig. Tengerparttól tengerpartig teker több, mint 3700 km-t. Törökország, Bulgára, Románia, Magyarország, Szlovákia és Lengyelország az útvonala.

Nem ez az első hosszabb kerékpártúrája. Három éve Braziliában kerékpározott szintén 3000 km-ert a barátaival a tengerpart mentén, tavaly szintén a barátaival Olaszországban, Svájcban és Franciaországban tekertek 2100 km-ert, de idén már egyedül vágott neki. Jövőre balkán bicajtúrát tervez. Otthon programozként dolgozik. 2010-ben csatlakozott a couchsurfinghez, 13 vendéglátótól és 15 vendégtől van pozitív referenciája. Kb. 25 vendéget hosztolt eddig otthonában.

Két hete van úton, én vagyok a kilencedik vendéglátója. Couchsurfing, hosztel, valamint kemping szállásokat használ vegyesen. Berettyóújfaluban egy alkalommal bekéredzkedett egy kertbe sátorozni. Először a feleséggel találkozott a kapuban, a hölgy kissé bizalmatlan volt, mondta, hogy megkérdezi a férjét, a férj pár percen belül kijött és intett is, hogy jöjjön be nyugodtan. A kertben felverte a sátrát, használhatta a fürdőszobájukat is. Offline couchsurfing. Mesélte, hogy Brazíliában ugyanezzel a módszerrel bicikliztek a barátaival, útközben brazil családok fogadták be őket a kertjükbe. Jó érzés volt neki, hogy Magyarországon is működik a "brazil módszer".

Screen shot 2013-09-08 at 10.54.42.png

Kb. délben érkezett Budapestre, a városban hajtott, amíg nem értem haza. A nagyvárosok untatják, a természetet kedveli. Este 22.15-kor találkoztunk a házam előtt, mivel napközben Lilla barátnőmet látogattam meg otthon. Behívtam, lezuhanyozott, kiültünk a teraszomra. Csináltam neki néhány sajtos szendvicset vacsorára. Elmesélte nekem a túráját. Ez az első alkalom, hogy egyedül utazik, de eldöntötte, hogy ezentúl mindig így lesz, mert egyedül utazni a legjobb. Az ok csupán csak annyi, hogy Romulo barátai nagyon beszédesek, és ilyenkor nincs alkalma kommunikálni senkivel, mert mindig a barátai dominálnak. Mondta, hogy ha most ma este itt lennének velünk a haverjai is, akkor én most velük beszélgetnék, ő itt ülne közöttünk és hallgatna. Korábban hasonló alkalmakkor mindig azt érezte, hogy valami hiányzik. Azért nem szólal meg ilyenkor, mert nagyon szégyenlős, a barátai hozzá képest meg nagyon extravertáltak. Ha viszont egyedül van, akkor megszólalhat, mint például most. Ez alatt a hetek alatt nem hiányzott neki semmi.

Kb. egy óra beszélgetés után láttam, hogy elfáradt, javasoltam, hogy feküdjön le aludni. Reggel korán felkelt és sokáig reggelizett a konyhában, az általa hozott lekvárt és kenyeret ette meg. Egyszer kitámolyogtam hozzá a konyhába, de hamar visszafeküdtem aludni. Reggel 08.00-kor ébresztett, lementünk a garázsba, kitolta a biciklijét és elbúcsúztam tőle, nekem még aludnom kellett. A konyhában hagyott nekem egy kedves brazil képeslapot egy köszönő üzenettel.

Ha tetszett a poszt kövess minket a Facebookon is!