A Couchsurfing Inc. néhány hónapja újradizájnolta a couchsurfing.org oldalt, azért, hogy még használhatóbbá és szebbé tegyék az oldalt. Egy szolgáltatás esetében egy honlap újraépítése, funkciók törlése vagy újak alkotása azért születik meg, hogy a felhasználóknak legyen könnyebb, egyszerűbb és szerethetőbb. Ennek ellenébe menni nem sok értelme van, hiszen csak azt kockáztatjuk, hogy a felhasználók elhagyják az oldalt. Nos, mit csinált a CS Inc.?

Előnyei:

- szebb lett az oldal, kétségtelen. 

- Ha kapok egy szar requestet, elég csak a decline gombot megnyomni, rám van bízva akarok e levelet biggyeszteni mellé, vagy sem. Néha nem akarok. Bár kétségtelen ez nagyon udvariatlan dolog. Akkor alkalmazom kizárólag, hogyha a requestbe semmi energiát nem tettek. Régen mindenkinek levelet kellett irni elutasítás esetén is. 

- Részletesebben ki kell tölteni a my home oldalt, ami nem volt külön oldal korábban. Kimerítőleg írhatunk a kanapéról, szobáról, környékről, ahol élünk. Szörferek számára hasznos fejlesztés. 

Hátrányai:

- Korábban az elfogadott, és elutasított requesteket külön linkek alá tette. Ez azért volt hasznos, mert ha pl. 1-2 hónappal ezelőtt elfogadtam valaki kérését, akkor a várható érkezése előtt elég volt az accapted linkre kattintani, és szépen a második kattintásra bele is tudtam menni a levelezésünkbe, hogy írhassak neki pl. azügyben mikor leszek otthon. És mi van most? Én napi 3-5 requestet kapok. Februárban. Nyáron 50-60 között. Most gyönyörűen egymás alá pakolja az elutasított, pendingben hagyott és elfogadott requesteket. Azaz 10-15 perces lefelé görgetéssel show more threads gomb nyomogatással egyenként átnyálazva az összes levelet jutok el ahhoz a szörferhez, aki 2 hónapja levelezett velem először. És közben dühöngök. Köszönöm, Couchsurfing Company!

screen_shot_2015-02-09_at_18_16_29.png

- Hatványozottan több lett a rosszul megírt copy/paste requestek száma, egyszerűen azért, mert nincs ilyen rubrika a kérés levélben, hogy miért épp téged választottalak. Így a szörfer sem érzi, hogy meg kéne erőltetnie magát, mi hosztok, meg még jobban nem érezzük, hogy vendégül kéne látnunk őket. 

- Régen, mikor bejelöltük egymást barátnak, akkor szintekre volt bontva, kivel milyen kapcsolatot érzünk: best friend, close friend, good friend, friend, couchsurfing friend, acquaintance. Valamint írtunk egy mondatot, honnan ismerjük vagy hogyan ismerjük egymást. Ez a barátság szint a kiegészítő kis mondattal sokkal személyesebbé tette egyes emberekkel a kapcsolatunkat. Kiemelhettük ki a fontosabb a számunkra. Ez megszünk, mindenki szimpla friend megjegyzés nélkül. 

- Megszüntették a bejelentkezés lokalizáció megjelölését, azaz ha Budapestről loggoltam be az oldalra, akkor megjelent mindenki előtt, hogy melyik városban tartozkódtam legutóbb. Ez különösen hoszt keresésnél volt fontos, mikor nekem kellett CS szállás, nem írtam azoknak, akik egy nappal előtte még Tokioban voltak. A CS azt nyilatkozta ezügyben, hogy valaki a személyes jogaira hivatkozva kifogásolta ezt a szolgáltatást az oldalon, ami azért is furcsa, mert ki lehetett kapcsolni. Ha nem akarod, hogy lássák hol vagy épp, akkor úgy állítod be a settings adataid. Most annyit látni, hogy ki mikor lépett be legutóbb az oldalra. 

- A profil oldalakon megszüntették a html kódok használatát. Nekem pl. minden vendégem és vendéglátóm adatlaplinkje kis zászlócskákkal fenn volt, most nincs. Régen egy kattintás volt őket elérni, most keresgélhetek. 

Semleges

- Nem lehet többet voucholni senkit. Korábban, ha valakit kiemelten jó CSernek tartottál, akkor voucholhattad, ajánlhattad, ezzel rákerült egy vouch plecsni az adatlapára. Minél több van, annál megbízhatóbb vagy. Ez különösebben nem zavar, hogy nincs tovább. Nekem 9 van, nem lesz több. 

screen_shot_2015-02-09_at_18_35_12.png

Az oldal újraépítését inkább definiálnám leépítésnek. Miért szüntetik meg azt, ami jó? Egy profitorientált vállalat miért megy a felhasználói ellenében? Neked mi az, ami idegesítő az új CS oldalon, és mi az, ami szerethető lett? 

Kövess Facebookon és Instagramon is!